Historien om saffransbullen.

Köpte en påse gifflar med smak av saffran häromdagen och när jag dukade fram den till fikan tittade gubben förvånat på mig och sa:

- Har du köpt de här? Jag trodde inte att du tyckte om saffran? 
- Vadå? Jag älskar ju saffran! 
- Jaha, då är det väl mitt ligg då som inte äter saffran. 
- Ja, så måste det vara. Men jag skulle vara glad om du höll isär oss i fortsättningen. 

Sen går det en dag och vi ska bjuda lillasyster och hennes pojkvän på fika. 

- Meli, vill du ha en saffransgiffel? 
- Nej tack, jag är inte så förtjust i saffran. 
- Så det är DU som är Eriks ligg?! Hahahahaha!

Sen fick jag så klart förklara hela händelseförloppet för henne. Men där ser man, sanningen kommer alltid fram! 


(Alltså, hade jag trott att han hade en annan hade ju inte det här varit lika kul. Nu har vi bara för mycket tid tillsammans som leder till en gemensam humor..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback