sakta men säkert framåt.

inflyttade i nya lägenheten sedan en vecka tillbaka ungefär. det känns lite bättre för varje kartong som töms och fälls ihop. idag har jag lyckats fylla samtliga köksskåp. vet inte om det blev jättelogisk ordning men ändå, det står inte i kartonger längre. och så kom det en man hit och satte upp ett nytt badrumsskåp nyss.. samtidigt som han lyckades riva ner en kakelplatta i badrummet. han limmade dit den och sa att "nu är det klart". snyggt att det fattas en bit färg på den bara.. hoppas det noteras så vi slipper ersätta det när vi flyttar.
 
igår köpte vi vagn. beställde en så den ska levereras någon gång mellan två veckor och två månader, men som tur är behöver vi inte hämta den innan det närmar sig. det blev en brio go. jag har gillat den sen jag började googla barnvagnar (sådär i vecka 8) och han var nästan mer positiv än jag till den när vi stod där. han frågade om kullager och skötselråd, vilken olja man ska ha och om vi ska koppla ur något till bilbältet när vi sätter i babyskyddet. jag frågade om fjädring, om vagnen välter lätt, åkpåse och om det är negativt att inte liggdelen går att få helt liggande.. vi slog till på hela paketet med sitt- och liggdel samt babyskydd. känns bra att det är beställt. tiden går ju, om än sakta.
 
passade på att testa säng igår med. till oss alltså. vi är redo att lämna 120-sängen bakom oss och den nyförälskade tiden när man ville ligga nära, nu satsar vi på en 180-säng med varsin specialanpassad madrass. vi har iofs inte beställt än, men vi hittade en som vi båda var nöjda med så inte omöjligt att det blir den.
 
semester och sängprovning, jo men visst..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback