mitt liv i två sopsäckar pantflaskor.


igår och idag har jag rensat ur skåpet med pantflaskor. första gången sen jag flyttade in för två och ett halvt år sedan. ja, alltså jag har ju kastat massor flaskor innan eftersom att jag vägrar panta men ibland har samvetet (mest reklamen och pantameeera) kommit ifatt mig och jag har tänkt att jag ska sortera och så har de hamnat under diskbänken. men nu var jag trött på att de attackerade mig när jag skulle slänga skräp och att det inte längre gick att stänga dörren. och mamma ville ha korkarna till jobbet så nu har jag skruvat av alla korkar och burit ner flaskorna i soprummet. två överfulla sopsäckar och en willy's-kasse blev det. det var ganska intressant, på något sätt kan jag sammanfatta mitt liv i de där flaskorna. längst in låg de flaskor som tömdes först. det var nästan enbart sprite eller fruktsoda. och eftersom att jag endast dricker det när det blandas med alkohol så kan vi kanske gissa på att det på den tiden förtärdes lite alkoholhaltiga blandningar. de nyaste flaskorna var nästan enbart cola-flaskor. och jag har en gyllene regel, cola blandas aldrig med alkohol. alltså - på senare tid har antalet alkoholhaltiga blandningar minskat och hemmakvällarna ökat. jag har blivit äldre och bekvämare, jag har insett att man har det trevligare i soffan än på ett trångt och svettigt dansgolv. även om dansgolvet fortfarande lockar ibland.

Kommentarer
Postat av: Anna

Får man fråga varför du vägrar panta? =/

Postat av: alex.

ehm.. har egentligen ingen bra anledning. en liten tvångstanke typ.

2012-01-30 @ 22:03:42
URL: http://beingme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för korkarna, de används flitigt på jobbet :)

2012-02-01 @ 07:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback