10 things i hate about you...

Dag 02- Ett nytaget foto av dig och 10 intressanta fakta om dig själv.



bild från i december. jag har nog inga nyare på datorn. (stulat den av
malin också..)

1. jag har oftast storlek 38 i skor. ibland kanske 39, men det känns fel så då köper jag hellre 38 ändå och hoppas att foten ska krympa (cinderella-syndrom?). ibland har jag tom köpt 37:or bara för att skorna ropade så fint på mig.. (en gång gick jag från berga till stan i ett par 37:or. sen dess har jag inte använt dem..)

2. tar jag med två storlekar in i provrummet provar jag alltid den större först, vill hellre gå ner en storlek än upp en

3. jag älskar ris. men jag har alltid tyckt att 20min är för lång koktid så jag äter det väldigt sällan. men nu, halleluja! riset blir klart på 10min!!

4. grillchips + mjölkchoklad! mmums!

5. jag brukar blanda godisar i munnen för att se om de passar ihop. det mesta funkar faktiskt.

6. jag har 41 par skor.

7. jag älskar kall mat. alltså inte djupfryst, och inte fancy mat som "plockmat" och snittar och sånt. inte sushi! nej, vanlig mat som stått för att svalna på spis/diskbänk. så gott att småäta kall mat! micro är i sådana lägen överskattad.

8. jag är beroende av tuggummi. helst någon form av mint.

9. jag hade typ inget hår innan jag fyllde tre år. de frågade mamma vad pojken hette. när jag var sex år hade jag långt blont hår och alltid uppsatt i fina frisyrer. fiskbensfläta var min favorit!

10. jag minns nästan ingenting av pappa. jag har glömt hans röst, hur han luktade och hur han skrattade. jag minns hans händer som alltid var oljiga, hans hår och hans kläder. skjortan, jeansen och bältet. skorna som jag då skämdes för att han använde. jag ser en bild framför mig, men ansiktet är alldeles suddigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback