glam!

i 9:an funderade jag länge och väl på vad jag skulle läsa på gymnasiet. eller nej, jag var säker på att det skulle bli media fram till en månad innan valet. två dagar innan blanketten skulle in bestämde jag mig för samsam, kan ha varit det bästa valet någonsin. ja, tillsammans med lärarprogrammet.
det jag skulle komma till var att de där två veckorna mellan media och sam, när jag svävade i limbo övervägde jag allt. var inne på hotell och restaurang ett tag. egentligen mest för att typ alla andra i klassen skulle välja det och det är ju alltid tryggt. och ja, hemkunskapen funkade ju. idag insåg jag att jag gjorde rätt val när jag gick vidare. magen skrek efter mat och jag tänkte att korv med bröd kan man ju inte äta tre dagar i rad. nehej. öppna kylskåpet. där fanns det en burk börnesås och en burk hallonsylt, och en flaska rosa. improvisera! varmkorv, igen!, men med potatismos (pulver då alltså.). flott. ehm.. nej inte direkt. så kokade tre broccolibuketter (heter det så?) och en burk majs också. upp på en tallrik och på med en halv burk aromat (den där kryddan som man kan ha på nästan allt som egentligen smakar bajs). - nästan som att gå på restaurang!

jag hade egentligen tagit en bild men jag vet inte om ni har ätit än idag och vill inte förstöra matlusten för er. det såg inte så inbjudande ut där det låg i en slafsig hög på tallriken nämligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback