konsten att tentaplugga.

salstenta på fyra - fem timmar. det är inte bara att gå dit och sätta sig. först krävs en lång period av grundläggande tentaplugg. minst en vecka innan börjar man. och samma sak varje dag, blandat med lite tentaångest. varför fastnar inget?!?

♦ ställa klockan tidigt. imorgon ska bli en produktiv dag!

♦ snooza några gånger.
♦ ät en låång och stabil frukost. måste ha energi för att få in all kunskap.
♦ bäst att kolla vad som hänt alla på facebook under natten (och morgonen..).
♦ duscha. lika bra att passa på att raka benen och göra den där hårinpackningen med..
♦ välja de absolut skönaste myskläderna. ska jag plugga heela dagen ska jag ha det bekvämt.
♦ lägga en grundlig make-up. det är faktiskt roligare att göra saker om man känner sig fräsch.!
♦ ta med sig böckerna till soffan och krypa ner under en filt. ska jag plugga heela dagen ska det som sagt vara bekvämt. det är jag värd!
♦ läsa. varför, varför blir jag alltid hungrig när jag väl börjar läsa? oj, redan lunch?
♦ laga snabb och enkel lunch. pannkakor kanske?
♦ diska. bara för att det är tenta-p är det inte okej att låta hemmet förfalla.
♦ bädda rent, hänga in tvätten och kanske städa toaletten.
♦ vad har hänt på facebook under lunchen?
♦ tillbaka till soffan och böckerna.
♦ vakna x antal timmar senare med böckerna på näsan.
♦ mellanmål! kaffe och smörgås. måste fylla på med energi, det tar på krafterna att plugga!
♦ gå in på facebook och uppdatera om tentaplugg och tentaångest. gilla!
♦ tillbaka till böckerna.
♦ oj, redan 21.00? efter att ha pluggat en hel dag är jag värd att få en lugn och skön kväll. film! måste ha energi till morgondagens plugg.
♦ uppdatera "god natt" och "vi ses imorgon böckerna!" på facebook.
♦ ställa klockan tidigt. imorgon ska bli ännu en produktiv dag!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha.. känner så väl igen de där tankarna =)

Postat av: Anna

Känner också igen mig... idag blev det till o med en kort vända på stan trots att det är tenta på tisdag...

2010-01-09 @ 15:11:31
URL: http://annamopp.blogg.se/ny
Postat av: nattis

Helt rätt! Skönt att höra att jag inte är den enda som "pluggar" på det viset.. :) Hur hittar man motivationen?

2010-01-10 @ 00:31:04
Postat av: alex.

skönt att höra att jag inte är ensam! :D stackars oss studenter, vad vi får slita!

anna, hittade du ngt roligt på stan?

natali, ingen aning tyvärr. min sprang iväg för länge sen och har inte kommit tillbaka än..

2010-01-10 @ 13:44:07
URL: http://beingme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback