i'm a city gal!




1&2.weheartit.3.knightcat.
planerade kommande vfu-period i förmiddags. jag ska ha ett bondgårdstema med eleverna. vi ska besöka en bondgård - sist jag gjorde det var när jag gick i lågstadiet och allt jag minns är att jag inte kunde andas för det luktade skit!
jag ska lära eleverna om bondgården. jag, som älskar staden och stadslivet. jag som tycker att ikea ligger på landet och skulle offra vilken solsemester som helst för att få uppleva alla storstäder i världen. drömmer om att dricka kaffe och öl på uteserveringar. hitta en grön park mitt i allt grått. gå runt i ballerinaskor och andas in storstadsluft. New York, London, Paris, Köpenhamn, Göteborg, Oslo, Stockholm, Dublin, LA..
jag älskar doften av varm asfalt. att bränna fötterna på varma gator. herregud, finns det något finare än maskrosor som tittar upp ur asfalten? gå från affär till affär bara för att fördriva tiden. sitta på en bänk eller trottoarkant och titta på folk. gå hem när solen går upp över hustaken.
nej, men jag tror det blir bra. jag kan ko, gris, får och gödsel. havre, vete, korn och råg. och så finns ju wikipedia och biblioteket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback