älskade morrande, bitande, uppmärksamhetskrävande lilla krabat.


amor
grattis på 2 års dagen!
han är så fin att jag kan titta på honom i timmar. lyssna på när han snarkar. eller sparkas i sömnen. pussa på honom till han biter. och ändå fortsätta pussa lite till. ta att han pissat ner både mattor och skor. äter till han kräks. annars kräks eller pissar han för att få uppmärksamhet. tigger och är allmänt ouppfostrad. han har 90cm av sängen varje natt, jag har 30. han väger 2.2kg, jag - betydligt mer.
jag kommer inte ihåg mitt liv utan honom. utan att planera fikor och shoppingdagar efter hans senaste promenad. alltid fixa hundvakt (hos världens bästa "mormor","moster" eller "morbror") innan jag kan bestämma något. eller köpa större paket med kött för "amor måste ju också få fredas-dottis", tina extra många köttbullar och steka korven innan han äter den. försvara med "jaha, leverpastej? nej tyvärr han äter inte det", "rå korv? nej inte det heller.. du kan inte steka den möjligtvis..?", "alltså, amor går ju inte när det är kallt, blött, regnigt eller geggigt ute. och han får ont i tassarna av smågrus. soligt? nja.. alltså. han vill hellre bara ligga still och sola..", "han är inte lat eller bortskämd, men jag brukar bära honom över vattenpölarna".
herregud vad jag älskar mitt bihang!


Kommentarer
Postat av: Mammi

Älskade lilla vän... inte kunde jag tro att en hund kunde ta så stor plats i mitt hjärta men jag är så totalt förälskad i denna fyrbenta varelse <3

2010-04-01 @ 09:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback