tiden läker alla sår. men ärren finns kvar, om än att de bleknar.


ffffound.
jag vet inte varför men idag kom en del tillbaka. det gjorde inte ont. men jag tror att jag vaknade. jag insåg att det nog påverkar mer än jag tidigare trott. kanske var det först i dag jag insåg vilken del av mig det faktiskt är.? men jag vet inte. det kanske bara var nu. i morgon är det nog borta igen. det brukar vara så. det är ganska sjukt. det var jävligt sjukt. men det läker. allt läker. så småningom. skapar en skorpa. en skorpa som kanske kliar lite ibland men som bildar ett skydd så att ingen mer smuts ska få komma in och infektera. stänger ute allt som kan irritera.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet inte orsaken till ditt onda. Däremot har jag erfarenhet av eget själsligt ONT. Det sägs att tiden läker alla sår.Nja....Kanske kommer sanningen närmare när precis som du säger "det bildas en skorpa för att täcka det onda". Men under skorpan ligger det ömtåliga. Länge,länge och mycke' känsligt att beröra. År läggs till år, det onda gör fortfarande ont. Jag kan lära mej leva med det onda. Men det blev en osynlig hämmande deffekt innanför en tillsynes harmlös sårskorpa.

Bettan

2009-10-19 @ 07:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback