när du inte vill plugga.

Lovar du att vara ärlig? ja.

Du heter? alexandra

Smeknamn? Martin, Alex, Alec, Läcki, Sandra..

Låt som du lyssnar på när du är ledsen? Beror på vad jag är ledsen för, har nog en låt till allt. Men den här gör alltid lite extra ont.

Beroende av? Vänner och familj [behöver i alla fall veta att de finns där.], dator, mobil, musik, godis..

Vad tror folk om dig? Oj.. Jag vet inte. Men skulle inte bli förvånad om de tror att jag är osocial och ointresserad av dem. Tråkig kanske. Snäll.
Stämmer det? Både ja och nej, jag kan vara snäll. Men kan också vara riktigt grymt elak. Ibland så att jag skäms i en evighet efter det.. Tråkig, jag vet inte? Ibland så ja. Men det händer nog mer än vad folk kanske tror när de ser mig första gången. Osocial och ointresserad? Nej, verkligen inte. Jag är bara rädd för att ta kontakt och är livrädd för att vara en sån som dödar samtalet, varav jag istället inte pratar.
Vad säger du för att imponera på någon?Jag brukar nog inte försöka imponera på så många.. Eller brukar iofs berätta att jag kan rapa mitt namn sådär efter några glas.. men vet inte om det imponerar något vidare..
Hur imponerar man på dig? Man visar att jag hade fel i min första bedömning. Jag älskar människor som lyckas få mig att helt ändra uppfattning om dem.
Brukar du skratta för dig själv? Haha, ja.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Grattis.
Var bor du? Linköping [i de lite finare delarna..]
Trivs du där? Ja, egentligen. Men vill in till stan snarast..
Äger du några converse? Japp!

Sprit, cider, vin eller öl? Oj, det går nog ner alltihop.. Men inte cider ute bara.
Brukar du bli för full? Det har hänt..

Är du allergisk mot något? Nej.

Hur svarar du i mobilen? 'Hallå?' 'Jaa' 'Mmm' ibland 'Alexandra' 

Antal timmar sömn inatt? 9 kanske? och då snoozade jag den sista..

Brukar du komma i tid? Ja. Förutom när jag ska träffa Malin.. lyckas alltid bli sen då =/
När mår du bra? Oj, det beror helt på. Just nu, när solen är framme.

När blev du fotad senast? Råkade nog komma med på bild i lördags skulle jag tro..

Hur känner du dig nu? Tentaångest.. och lite annan ångest.

Vanligaste färg på dina kläder? jeans [?], grå, svart, vit skulle jag nog chansa på..

Vad tycker du om fötter? Inte så att jag har fobi, men de får gärna vara istoppade i ett par fina skor.

Vad saknar du? Gamla tider och vänner.

Hade du en bra kväll igår? Ja, såg en grym film.

Favorit dryck på morgonen? Kaffe, o'boy, apelsinjuice eller riktigt kall mjölk.

Rakar du benen? Ja.. eller jo. Lite lagom ofta sådär nu på vintern..

När brukar du oftast gå och lägga dig? Brukar väl bli runt 23, stänger av TV:n vid 00-01 nån gång.

Är du blyg? Ja.

Sysslar du med någon idrott? Nej nej. Nej.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Både ja och nej.
Har du spytt offentligt? Det kan ha hänt..

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag? Gå på krogen, bara för att se hur det är att göra det som kille. Gå på stan, av typ samma anledning.. Liksom se hur de ser allt och hur de fungerar..

Är du nöjd med ditt liv? I det stora hela, så ja.
Är du bortskämd? Både och. Jag får hjälp med det jag behöver och det finns alltid någon där om och när jag vill, så ja. Men inte så att jag får allt jag pekar på..
Vad gör du i morgon? Tentapluggar och tar förhoppningsvis en promenad med storasyster och Milia.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Oj, det finns nog ingen sådär rakt av. Ingen är perfekt.. Det är olika beroende på vad för förebild man söker..
Vad längtar du till? Dublin, våren, sommaren..

Har du bra vänner och äkta vänskap? De bästa. Men sen har jag ju kompisar med. Det är skillnad på vänner och kompisar.

Vad använder du för shampoo? Något som luktar smultron.

Hur gammal är du? 21 [och ett havt, idag]

Tycker du om någon just nu? Ja.

Gröna eller röda äppeln? Jättegröna och sura.

Gillar du golf? Minigolf på sommaren är ett måste.

Vilken tid gick du upp idag? Runt 9 tror jag.

Har du sovit i din egna säng inatt? Ja.

Har du strumpor på dig nu? Ja då.

Är det okej att gråta? Så ofta man vill och behöver.

När grät du senast? Det minns jag inte..

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Shoppa, resa, spara tror jag.

Bär du glasögon eller linser? Japp, glasögon är ett måste. Nästintill blind annars..

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej nej.

Har du piercing? Har hål i öronen [om de inte vuxit igen..]

Vill du gifta dig? Ja, men jag vill inte vara gift.

Vill du ha barn? Ja, absolut.

Solar du ofta? Någon gång i månaden kanske, sen när det är sommar och sol såklart..

Är du bra på att laga mat? Jag svälter inte.
Är du flygrädd? Ja, det är obehagligt.

Hur vig är du? Som ett kylskåp, ungefär.

Är du musikalisk? Haha, nej! 

Vad dricker du helst när du är törstig? Cola light, vatten eller saft.

Vilken är din favoritglass? Bosse's lakritsglass är svårslagen..

Tror du på ett liv efter döden? Ja.

Tycker du om sushi? Haha, nej. Jag tror mitt ansikte bytte färg när jag försökte få i mig det..
Vad äter du helst när du ser på film? Ett kilo godis, chips, cola och Ben & Jerry's Half baked.

Har du tandläkarskräck? Det är inte kul att gå dit, men jag har större fobier.
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Inget utav det egentligen, lika trött både och. Men jag fungerar bättre på morgonen [bara jag tar mig upp]. Kan hålla igång på kvällen med [bara jag aldrig slappnar av..]

Vilken ögonfärg har du? Gråblå.

Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja.

Biter du på naglarna? Till och från. Just nu? Ja.. de går ju bara sönder iaf.

Röker du? Nej. Kan hända att jag tar ett bloss någon gång..

Hur ofta tränar/motionerar du? Jag försöker gå några dagar i veckan. Tar inte buss eller så om jag inte 'måste'.. Beror lite på hur jag mår [och väder..]
Senaste låt du hörde? Leona Lewis - Run


Kommentarer
Postat av: Cecilie

Tror jag copar listan imorgon när jag kommit hem. Har lite plugg som måste fixas då ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback