nattliga tankar och planer.

läste om en bebis som var 56 centimeter lång och vägde 4,8 kg när den föddes. alltså, jag vill jättegärna ha barn. en dag. någon gång långt fram i tiden. men jag lovar, jag skulle aldrig aldrig i mitt liv låta den bebisen ta sig ut ur min kropp på något annat sätt än genom ett hål i min mage. inte en chans. då får den bo kvar där.

idag har jag träffat syskonen. plus milia och magen. lady m är nog den finaste lilla flickan i världen. de lyckades verkligen med henne. och jag är säker på att magen kommer bli lika bäst! men jag hoppas att de inte tagit allt det där bra och söta som uppenbarligen finns i generna. det är inte okej att paxa allt det bra bara för att man var först liksom.. ♥

nu ska jag sova.
tänker inte ens planera drömmarna. de slutar alltid lika i alla fall.
men inatt ska de innehålla paraplydrinkar.
fyra.

Kommentarer
Postat av: Eko

Måste fråga, pga en konversation om hundar och barn, vet du varför du någon gång skulle vilja ha barn. Konversationen gick från att skaffa hund till att de som väljer att inte skaffa barn oftast vet varför medan de som skaffade sig barn inte visste alls varför.



Kram =)

2009-07-11 @ 22:10:40
Postat av: alex.

varför jag vill ha barn? kan nog inte säga exakt varför, men jag skulle inte känna mig hel om jag aldrig fick barn. skulle kännas som om jag gick miste om det bästa livet kan erbjuda. även om jag vet att det inte är varken en självklarhet eller en rättighet så är det min största fasa att aldrig få barn. men jag vet också att om jag skaffar barn så är det det mest egoistiska jag har gjort i hela mitt liv, för barnet har aldrig bett om att få komma till. och i den här världen skulle det aldrig göra det heller.. så om jag får barn så gör jag det för att jag vill, trots att jag vet att jag aldrig kommer att kunna skydda det utan det kommer att få utstå den värsta smärta man någonsin kan tänka sig - livet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback