en vacker dag..

jag lovar dig att det kommer en dag då du inte längre kommer åt oss. inte får oss att tänka, inte får oss att minnas. inte får oss att hata. en dag då vi inte längre känner något för dig. ingenting. då du liksom inte finns. inte för någon av oss. inte ens din.
men inte än. varje gång jag tror jag är där. när du börjar försvinna. när jag börjar glömma dig. vad du gjort. raserat. hur du kunnat ta ifrån mig tillit till andra människor. hur du vissa dagar kan få mig att känna absolut ingenting. för någon eller något. dagar då jag är stum inombords. hur du andra dagar kan få mig att hata på ett sätt jag inte trodde var möjligt. så är det idag. inte för att det är dig. nej, för mig finns du inte. du försvann för länge sedan. du kan inte nå mig mer. men det finns andra som betyder så mycket mer än allt. mer än mitt liv. den kan du fortfarande nå. men du bryr dig inte. men jag gör. kan du då inte inte-bry dig på håll? ibland är det det bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback