Reminder to self: Never ever..

.. fira midsommar igen. Eller valborg. Eller nyår.

Det blir inte kul. Har aldrig haft kul hitills. Har haft det okej, men aldrig mer än så. Aldrig en sådan uplevelse som gör att jag längtar till dessa dagar igen. I år skulle jag inte ha några krav, inte förvänta mig något. Det gjorde jag inte heller, eller lite. Jag förväntade mig att komma iväg.. Lämnade hund hos familjen och åkte sen hem och gjorde mig i ordning. Lila klänning, lockigt hår och sotade ögon. Jag var redo. Cyklade som en dåre till resecentrum för att ta bussen till trädgårdsfesten.. Jag hade kollat upp bussen, 19.13 och 19.16. Jag var där 19.08.. Det kom en buss vid 19.35, men det var fel buss.. Nästa skulle komma 20.33. Jag gav upp, cyklade till Johannelund och en filmkväll. Det var trevligt, men inte planerat.


utan förväntningar, inga besvikelser..
[men ibland hjälper det inte..]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback