Did you know?

Den roligaste faktan är den onödigaste.

- Jag blundar alltid när jag går in i ett mörkt rum. Jag vet inte varför. Verkligen inte. För det kan ju inte bli mörkare.. Men av nån anledning blundar jag alltid. Skumt.

- Min våg står alltid på +1 kg ungefär. Detta enbart för att jag ska veta att den visar fel.

- Jag har länge levt efter mottot "Vissa människor kan man leva utan. De andra lär mig sig leva utan". Det är sant. Ja. Men jag har börjat försöka att inte tänka så längre. Jag har idag träffat så underbara människor att jag lovat mig själv att kämpa för att aldrig lära mig leva utan dem. Faktiskt.

- Jag är jätterädd för döden. Inte för vad som komma skall. Jag är säker på att man kommer till en så fin och lugn plats att man inte ens kan föreställa sig den. Där är man omringad av de man älskar, men tyvärr förlorat. Men jag är också nära de jag älskar, men lämnat. Jag är rädd för det ögonblicket då jag dör. Jag är livrädd för att det ska göra ont. Att jag ska känna det och att det ska göra jätteont. Som att kroppen brinner upp, innifrån, och jag känner allt.

- Det absolut värsta jag vet är att dammsuga. Det finns inget tråkigare. Jag lever nästan hellre med husdjur i storlek med elefanter än tar fram helvetesmaskinen. Jag skulle nog kunna byta bort dammsugningen mot nästan vad som helst. Ja. Vill du byta?

-
Jag hatar ormar. Klarar inte ens av dem på bild. De är hemska. Tror att jag skulle dö på fläcken om jag såg en framför mig. Eller iaf springa så långt benen bar mig och skrika så länge rösten fanns kvar. Denna fobi blir bara värre och värre för var dag.

- Näst efter ormarna så hatar jag nog höjder. Blir skakis bara av att stå på en stol. Men det värsta är ändå att ta sig ner. Skakar så mycket att jag är rädd för att benen inte ska bära mig när jag landar. [När jag hoppat ner från stolen] Men jag kan inte låta bli dem. Jag älskar att klättra på klättervägg till exempel, och står jag högt upp måste jag titta ner. Men jag skakar och faller nästan ihop. Men jag älskar höga klackar. Ett par fina klackar kan nog förgylla livet för en stund.

tell me something about you.


Kommentarer
Postat av: Cecilie

Du är den starkaste personen jag vet. Glöm aldrig det.

Ai löw ju!

Postat av: Lisa

Jag saknar dig. Nu vet du något om mig ;)

2008-02-05 @ 22:35:23
URL: http://metrobloggen.se/dublinbaby
Postat av: Peråke Berglund

Du skulle hört Barbro skrika när jag höll på få en huggorm i huvudet på golfbanan i våras. Men förresten; jag har nog redan berättat det... eller??!!? Det är då fan vad besvärligt det är när demensens mörker lägrar sig över ens axlar! Men jag minns bestämt att hon skrek i högan sky! Kram/morfar

2008-02-07 @ 12:20:18
Postat av: Alex.

Morfar; Usch. Jag kan tänka mig hennes panik.. Jag tror inte att jag bara hade skrikit.. Usch och fy för ormar.

2008-02-07 @ 19:31:18
URL: http://beingme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback