Nu är våren här

image75
Gemma Ward [vår]

Valborgsmässoafton igår, första maj idag. Nu är det vår. Äntligen.

Jag hade inga planer för gårdagskvällen över huvudtaget när jag vaknade men det slutade med att jag och Johanna satt på min balkong och drack lite, lyssnade på 80-tals musik och Lars Winnerbäck [vårkänslor till max] och snackade lite allmän skit om allt och alla.. Helt plötsligt ringer Johannas mobil och Tobias undrar var jag bor, vilken gata och om det är långt ifrån min syster där han varit en gång tidigare.. Det går en stund och han ringer igen, denna gång undrar han vilket nummer jag bor på utifall att han skulle skicka blommor.. Helt plötsligt kommer han gående över gården! Lyckan var total. Människan hade alltså åkt hit från Jönköping för att träffas i några timmar och sedan åka och hämta sin syster i Nässjö.. Johanna hade tidigare under dagen berättat för honom att hon inte hade något att göra så han bestämde sig för att hälsa på. Mycket trevligt!

Innan han åkte hem skjutsade han oss till Johannelund och en fest där. Som också den var helt okej, ett bra avslut på kvällen. Tanken var att jag skulle sova hos Johanna men när vi gått till Braskens tog jag taxi hem istället, det är skönare att vakna hemma och slippa ta sig hem på morgonen.

Tack för en lyckad valborg och en bra start på våren!

love
me ♥

det var vår och det blev morgon igen
och älvorna dansade ända fram till kvällen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback