Nytt år.

Första inlägget 2007. Än så länge har det inte hänt så mycket det här året. Igår kom jag hem runt halv ett och då var julen utstädad, allt förutom mina julgardiner var nerpackat. Måste jag byta gardiner själv nu? Sedan så tvättade vi mellan 13 och 16, Oliver gick fram och tillbaka till en kompis.
Nyårsdagen var sådär seg som röda dagar brukar vara så för att få lite tid att gå gick jag och mamma till macken och hyrde DaVinci Koden och köpte en massa godis. Filmen var bra, men långt ifrån lika bra som boken. Jag tycker att de hade missat en massa detaljer som i boken beskrivs mycket bättre och ger det hela ett bättre sammanhang och en helt annan förståelse - men filmen var ändå bra.

Nyårsafton blev inte riktigt som planerad. Visst, jag firade med Johanna och dem och det blev trevligt men inte som tänkt. När det var sådär 10-15 minuter kvar på maten gick strömmen! Så där satt vi, ungefär 10 personer, i ett strömlöst kök, maten stod i ugnen, musiken tystnade och hela stämningen dog på bara några sekunder. Sedan var det så i över en timme och det blev bara kallare och kallare och alla blev hungrigare och hungrigare så det slutade med att några sprang till grannen och fick låna hennes ugn. Vi åt först vid 22.15-22.30 någon gång vilket gjorde att tolvslaget kom som en chock, det brukar inte gå så snabbt. Men som sagt, det blev trevligt ändå.
Nu är det 2007.

love
me x

Kommentarer
Postat av: Mattias

Fan va jag tycker om din blogg,keep it up ! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback