I sista stund..

Ännu en gång är jag ute i sista stund. Det känns nästan som om jag var tillbaka i skolan och hade ett arbete som skulle lämnas in. Alltid var det jag som satt och hade panik de sista timmarna för att jag inte börjat. Och alltid var det jag som lovade mig själv att detta skulle vara sista gången som jag gjorde så här och att jag nästa gång skulle vara ute i god tid. Men nej, ännu en gång skickade jag iväg uppgiften en halvtimme innan det var för sent. Men nu är den ivägskickad, till arbetsförmedlingen.. Ja, det var vad det handlade om, ett personligt brev som ska analyseras och granskas.. Kanske kan arbetsförmedlingen förklara varför jag inte får jobb - as if - och kanske behöver jag aldrig gå dit igen, jag har ju varit där så att det räcker och blir över - eller vad säger ni?

Var på stan med lillebror idag och skulle köpa ett nytt tv-spel till honom men det fanns inte så han fick beställa det istället. Det blev lite gnäll när han insåg att han får det först nästa vecka, men man kan ju inte alltid få som man vill.. direkt, just nu, på en gång.. Imorgon ska vi titta på balklänning åt lillasyster! Det ska bli så kul, även om jag gärna själv skulle vilja prova en, eller två, eller fler. Det är en känsla att få prova alla dessa klänningar! Vilken tur hon har som får göra det två gånger.. Sedan så blir det bio med lillebror, Bondgården. Någon som sett den? Det ska i alla fall bli mysigt att göra någonting bara vi två..

Nej, nu har jag suttit instängd på mitt rum alldeles för länge, jag och en kopp kaffe.. och så det personliga brevet så klart.. Ska bli skönt att stänga av datorn och krypa ner i sängen. Vem vet, kanske drömmarna är på min sida inatt.?

love
me x

[det tog mig ett tag..]

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, det var verkligen en fin kommentar du skrev..den tröstade oerhört i mitt självömkande tillstånd..
Asså, att bara ha en läsare som du gör det ju roligt att fortsätta blogga.
kram

Postat av: Anna

jag fastnar för det mesta som har med topshop att göra *suck*..tur att jag inte bor i närheten av ett...eller otur..

2007-01-21 @ 11:38:48
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback