Registrerad Nollan.

De två första dagarna avklarade! Det gick bra när jag väl kom dit igår och när jag fick min nolle-grupp; Sten & Stanley - med Maggan i högsta hugg. Haha. Efter att vi hade skrivit in oss fick vi lite "gotte-påsar" och liknande. Det bästa var helt klart ryggsäcken! Den kommer jag att ha stor användning av i framtiden! Sedan var det introduktion, vi fick träffa Läxmästeriet, styrelsen, ÖF-vikingarna och FOUL. FOUL är skrämmande! Sedan var det dags att gå till gruppen och umgås med dem hela dagen och kvällen - lekar i massor och ännu längre promenader! Var helt slut när jag kom hem efter spökvandringen i Vallaskogen..

Idag hade vi vår första föreläsning, "skojj"-föreläsning som de så fint hade arrangerat! Hehe. Men trots att det bara var på skämt och mer flumm än annat så tycker jag att det fanns en del intressant.. Sedan var det lunch på Steve's med Malin för att sedan bege sig till universitetet och det första seminariet. Men först inhandlades Artikelhäftet så nu har jag nog det mesta som behövs i bokväg, eller - jag ska hämta de sista efter maten. Jag och Malin hamnade som tur var i samma tutor-grupp så vi kommer att läsa hela första kursen tillsammans! Och bäst av allt - vi är i grupp "03 Linköping" vilket innebär att vi får göra vår praktik i Linköping. I Skäggetorp! snälla snälla gör så att jag får komma tillbaka till Nygård!
Registrerade mig även efter vett- och etikett föreläsningen [omstart] så nu väntar jag bara på att det ska bli fredag så att jag kan fixa mitt LIU-kort.

Ikväll blir det lugnt, eller det blir ingen nolle-aktivitet. Jag valde München Hoben imorgon ist vilket känns bra då jag måste hämta böckerna, köpa block och liknande, läsa 2 artiklar och 2 kapitel i en bok samt blockboken till på torsdag, helst till imorgon och jag ska förstå det! För imorgon är det föreläsning med författaren till boken som jag ska läsa, Eva Hammar Chiriac tror jag det var hon hette. Så 13.15 imorgon är det föreläsning på NH och sedan MH på kvällen så jag tror inte att det finns så mycket tid att läsa imorgon till på torsdag.. Hehe.

Nej, om jag skulle få lite mat i mig så att jag orkar ta tag i det som ska göras sen..

over n' out

love
me x

[blessed be]

Kommentarer
Postat av: Peråke Berglund

Då är eleverna i Nygårdsskolan att gratulera!

2007-08-22 @ 14:49:34
Postat av: moster börgland

Låter som att Du har haft det riktigt kul.Bra! Spökena i Vallaskogen är INTE att leka med.Puss och kram på dig.

2007-08-23 @ 19:20:11
Postat av: Liz

Nollning rockar mormors strumpor! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback