Om jag var född utan samvete..

Om jag var född utan samvete skulle lönen vara i farozonen imorgon.. Jag ska träffa Johanna på stan imorgon efter jobbet för hon ska leta efter en bikini.. Människan åker ju till Rhodos snart! Om jag var född utan samvete.. Ja, då skulle jag nog spendera en hel del pengar.. Jag hoppas att jag har ett samvete, eller åtminstone en liten, liten röst som säger "Stopp Alexandra! Du behöver inte det där.. Inte än. Vänta till slutet av månaden i alla fall! Häng tillbaka! NU!" Risken finns dock att den andra rösten överröstar. Den som istället säger "Men det är väl klart att du ska shoppa lite, du har ju fått lön! Det förtjänar du! Och du har ju inte shoppat på evigheter.. Glöm de där skorna du köpte i lördags. Det är ju ny vecka nu!"

Känner jag mig själv så tror jag att den andra rösten är lite, lite högre.. Så antingen får jag "glömma" kortet hemma, strunta i att titta efter saker åt mig och bara leta bikini [då vet jag åtminstone att risken att jag handlar är minimal] eller, hoppas på att eftersom att jag trots allt bor i Linköping så borde det inte finnas så mycket..

Men om, jag säger bara OM jag ändå skulle råka springa på en fin klänning, eller två.. och jag känner att jag nog förtjänar det efter en lång arbetsdag så har jag plockat ut några favoriter att hålla utkik efter.

   
 


Supersöt klänning i silver 299kr [indiska] - en perfekt klänning till sommaren. Och jag har faktiskt ingen i silver!
Blå T-shirt-klänning
159kr [indiska] - perfekt, både T-shirt och klänning!
Solglasögon
59,50kr [indiska] - om jag vågade och inte såg ut som en mosad fluga.. då!
Super-, jätte- söt väska i silver
199kr [indiska] - den skulle vara jättefin till den blå T-shirt-klänningen!
Söta metallic-skor 299kr [skopunkten] - någonstans vet jag att jag behöver ett par nya "vardagsskor".. faktiskt!

Hmm..

love
me x

say what?

bilder: indiska och skopunkten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback