Moderiktigt minne..

Brännande, spännande kycklingklubbor med picasso-ris, ja så hette faktiskt maträtten som serverades på skolan jag jobbade på idag. Det var en pojke som hade skickat in ett recept till det där stället mjölken kommer ifrån.. [läs: Arla, inte kossan] Hans recept vann vilket gjorde att årets kock [1995] kom till deras skola och lagade hans rätt, kyckling, ris och tre olika såser. Det var riktigt gott, men disken som kom med den var helvetisk! Det var ett berg av disk! Och självklart så diskade jag..! Gissa vad!? Jag diskar imorgon med! Och disken är inte klar än! Den ligger i blöt.. Jag längtar såå till jobbet imorgon!

Eftersom att årets kock kom dit var det lite speciellt och alla var superstressade för att allt skulle gå som det var tänkt och jag tror att det gjorde det.. I det stora hela i alla fall. Som ett minne eller något sådant fick man ett förkläde, ett moderiktigt förkläde! Haha.

image71

1. Neon! - Kan texten bli mer orange?
2. Ficka. - Jadå, det finns en liten ficka på magen. [Vilket iofs nästan är obligatoriskt på förkläden..]
3. Stort tryck på magen. - På alla tee's [T-shirtar] som kommer nu är det ett stort tryck på magen..

Nu i efterhand tycker jag att dagen var lyckad men när jag stod där med händerna i matrester och klockan närmade sig 16 och jag skulle ha slutat 15.30 tyckte jag inte att det var så roligt.. Hur som helst orkade jag inte träna idag så Beach -07 är ett minne blott. Får se om jag orkar gå en promenad sen.. Troligtvis inte. Det tar på krafterna att diska - det måste vara därför jag aldrig gör det hemma..

love
me x

  "wow, I can see tha kock." [bless you sis.]

Kommentarer
Postat av: Sussie

vilken skyddsutrustning använder du i disken på jobbet?

2007-09-03 @ 14:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback