Uppesittarkväll.

Äntligen kan jag skriva igen. Det känns som om jag i varje inlägg gnäller över att jag inte kan uppdatera och den här gången kommer inte att vara ett undantag.! Först kunde jag inte logga in på bloggen, precis som alla andra.. blogg.se ville helt enkelt inte. Sen efter det så råkade jag dra ut internet-grejen när jag skulle ladda min mp3 och då la det naturligtvis ner..

Har slutat praktiken så nu har jag varit fruktansvärt arbetslös i två veckor men dagarna har ändå gått väldigt fort och hade jag inte varit ledig hela dagarna tror jag aldrig att jag skulle ha kunnat fira jul imorgon.. Trots att det varit väldigt skönt att ha dagarna lediga så saknar jag jobbet och barnen jätte mycket och skulle mer än gärna byta ledigheten mot att få vara kvar där i tre månader till! Jag fick en bok igår med massor av teckningar och meddelanden från dem och det betyder massor så den ska jag spara och titta i varje gång jag känner mig lite nere.

Julkänslan infann sig idag! Japp, efter att julksinkan var klar och vi tillsammans klätt granen så kändes det faktiskt som att det är julafton imorgon. Och jag längtar, trots all stress! Det ska bli mysigt med uppesittarkväll med Bingolotto ikväll, och speciellt med trevligt sällskap.

Jag är fortfarande inte klar med julklapparna, har inte slagit in alla och måste fixa en sak till mammas ena.. Och tiden att göra klart det sista finns inte ikväll heller då jag ska åka till Johanna och ha uppesittarkväll med henne, Sebbe och Henke. Vi ska spela Bingolotto och förbereda oss inför julen, mycket trevligt. Får väl göra klart julklapparna ikväll när jag kommer hem, sådär vid tjugo i ett.. Får se hur det går. Men vi har i alla fall klätt granen idag så det är bara att lägga dit julklapparna när de är klara.

På tal om julklappar så skulle jag bli mer än lycklig om jag hade haft råd att köpa dessa skor från asos.com i julklapp till mig själv! Men, med tanke på att jag är fruktansvärt arbetslös så finns det inte en chans att det kommer inträffa.. Drömma går alltid. Och det kommer jag att fortsätta göra.. För dessa skor glömmer man inte i första hand..

  sko2

God Jul!

Love
me x

so close
but yet so far away


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback